Jonge Democraten durven de eigen mening niet aan...

Bas van Gils bvg at LINUXFAN.COM
Thu Apr 13 15:41:00 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

on Thu, Apr 13, 2000 at 02:17:44PM +0200, Rob Nuijten (disegno at xs4all.nl) wrote:
REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

/**
 *  > heel genuanceerd en adekwaat.
 *
 *  Ik denk dat het niet adekwaat is.  Adekwaat is: 1 + 1 = 2
 */

Nu weet ik dat ik slechts een 'techneut' ben (en derhalve geen taalkundige),
maar er gaat hier iets grondig mis: adequaat (ja, je schrijft dat met een q)
betekent zo veel als "geschikt voor het beoogde doel". 1+1=2 is dus, hoewel een
correcte uitspraak, niet adequaat te noemen...

/**
 *  Zelfs zegt men: de monarchie zal zelfs verterkt worden door het
 *  ontnemen van het laatste stukje politieke  verantwoordelijkheid.  U
 *  doet dus graag iets waardoor de monarchie versterkt wordt!!!
 */

taal blijft iets ongrijpbaars :) Je kan nl. ook op andere gebieden dan politiek
versterkt worden... Dus: ontneem de Koningin haar politieke macht, maar zet
haar op een ander vla in.

        (dat is overigens niet mijn mening, maar wel wat ik in de aangehaalde zin
        lees.)

m.vr.gr.

        Bas

--
             Bas van Gils  -  <bvg at linuxfan.com> - PGP on request
                         http://www.linuxfan.com/~bvg

                   Many eyeballs make every problem shallow