modernisering koningshuis

Ansje Pieper-Beerlage apb at XS4ALL.NL
Thu Apr 13 00:35:06 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste clubgenoten,

In de verhalen van voor- en tegenstanders,(ik hoor bij de voorstanders) van
inperking van de macht van de koning heb ik iets gemist nl. een verhaal dat
ik vandaag hoorde, een gedachte.

"Enige tijd geleden sprak Wim Kok over modernisering van het koningshuis, in
het openbaar en waarschijnlijk ook met Hare Majesteit. Ineens hoorden we
niets meer hierover van de Minister President!?
 Heeft Bea hem op andere gedachten gebracht?  Heeft Wim de nota over
modernisering van het koningshuis in zijn la gelegd. Wilde hij toch de
discussie voeren met het parlement?
Wim wist, althans hij kon weten dat er bij D66 wel animo was voor een
discussie over deze zaak.
Zou hij niet via een slimme geheime strategische zet D66 hebben opgewarmd om
de zaak eens opnieuw te laten  aankaarten?"

Ik hoorde dit idee en dacht dat het mogelijk zou zijn.

Ans Pieper-Beerlage