AW: Re: Algemene beschouwingen

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Mon Sep 27 16:34:05 CEST 1999

Onderwerp: Re: Algemene beschouwingen
Datum: maandag 27 september 1999 12:41

Tja, de server van mijn werkgever schermt het originele adres af, dus ik weet niet wie dit mailtje stuurde. Ik antwoord toch maar even.
Overigens vind het sowieso wel aardig als er een naam onder een stuk of mail staat. Misschien handig om een standaard signature op te nemen ?

>Mogelijk, maar het zou veel wenselijker zijn als de subsidiestroom wordt
>omgebogen.
>Al was het alleen al om te verhinderen dat Brinkhorst weer een groot aantal
>boeren het financieele graf in helpt.

Ombuigen naar wat? Subsidie op ecologisch geteeld voedsel? Subsidie op de bedrijfsmatige overstap van 'gewoon boeren' naar ecologisch boeren? Terzijde: we hebben een agrarisch overschot in Europa. Leg mij nu eens uit waarom we dan aan prijs- en bedrijfssubsidies moeten doen. Je houdt er een onnodig groot ambtenarenapparaat mee in stand en dat kost me meer geld dan die paar dubbeltjes die ik meer zou moeten betalen zonder subsidie op landbouwproducten.
Overigens ben ik van mening dat de boeren al JAREN weten dat de door Brinkhorst ingevoerde maatregelen er aan zitten te komen. Dat had, bij wijze van spreken, de CDA-er Braks al aangekondigd. Zelfregulering was hier op zijn plaats geweest, in ieders belang. Maar nee, de boerenstand vertrouwde op de groene maffia in Den Haag en zit nu in een door henzelf geschapen structuur vastgeroest.

Groet,

Chido Houbraken