Uitwerking belastingplannen MKB: Vermeend contra Ybema!

H.K. Nijkamp nijka002 at WXS.NL
Wed Sep 22 23:01:49 CEST 1999

henk vreekamp wrote:

> Beste Henk,
>
> Ik vind je wantrouwen tegen het ondernemerschap nogal ongegrond. Ik denk dat
> vriend Ybema, heden staatssecretaris die juist meer zelfstandigen wil, het
> ook hier geheel mee oneens is. Ik vraag me af wat hij er van vindt, namelijk
> dat de belastindruk op ondernemen juist 2-3 punten zal stijgen bij het
> ongewijzigd invoeren van het Vermeend-belastingplan, terwijl werknemers en
> directeuren-werknemers van grote bedrijven er voordelig zullen uitspringen.
> Er schuilt dus een paradox tussen Ybema en Vermeend. Dat zal binnen het
> [...]
Omdat ik geen boek over communicatie heb geschreven begrijp ik iets
niet. Waarom is mijn wantrouwen tegen ondernemers ongegrond. Op grond
van welke argumenten trek je die conclusie? Is het relevant wat de heer
Ybema van mijn stelling vindt? Als er meer zelfstandigen komen, zegt dat
dan iets over de fiscale betrouwbaarheid van zowel de nieuwe alsook de
reeds aanwezige zelfstandigen. Vorige week nog een klus laten doen.
Vraagt de willekeurige ondernemer over de telefoon hoe ik het hebben
wil: met of zonder bon. Scheelt wel de BTW zegt hij er nog bij. Humor
nietwaar. Zo uit het leven gegrepen. En wie kent dergelijke voorbeelden
niet?
Tot slot iets over jouw poging om mij in een vakje te duwen. Ik hoop nog
steeds dat er binnen D66 een open discussie kan plaatsvinden en dat niet
aan het einde (of lopende) van ieder debat de debater aan de hand van
hetgeen hij stelde politiek geklassificeerd wordt. Kijk eens over je
hekje heen en denk na over hetgeen gezegd wordt. Reageer op de inhoud.
Dat is waarachtig politiek bedrijven.
m.v.g.
Mr. H.K. Nijkamp
iemeeladres: nijkamp.vdbeek.nobra at wxs.nl.
NB: Wat mij betreft mag de discussie hiermee geacht worden te zijn
gesloten. Belastingfraude (ontduiking en ontwijking als deviatie van de
norm die het recht stelt) is nu eenmaal geen populair onderwerp.