Kinderen krijgen; kosten/baten analyse

Verver brummen at D66.NL
Tue Sep 21 09:28:09 CEST 1999

L.H.G.T.Geukers wrote:

> Greetje,
>
> Waar ben je het mee eens? Dat de D66-lijst niet voor deze analyse is
> weggelegd of dat moeders met kinderwagens soms hun kinderwagen als tank
> gebruiken?
>
> Je kunt natuurlijk zeggen dat dit geen politiek onderwerp is maar aan de
> andere kant is het een onwenselijke maatschappelijke ontwikkeling dat mensen
> weinig of geen rekening met elkaar meer houden. (dit geldt zowel voor
> sommige moeders met kinderwagen die inderdaad soms in drukke winkelgebieden
> tegen je hakken aanrijden als de rest van de mensen die ook geen rekening
> [...]
Ik ben het er mee eens dat wij in onze maatschappij rekening hebben te
houden met anderen. Dit geldt zowel voor moeders met kinderwagens als
mensen die de paraplu zo laag boven hun hoofd houden dat ze bijna je
ogen uitsteken. In beide gevallen ga ik niet uit van moedwil.

Ik vind dit dus ook zo logisch dat het mij geen uitgebreide discussie op
deze lijst waard is.

Greetje Verver