AR op millenniumcongres

cathja maas maas0311 at WXS.NL
Mon Sep 20 11:18:24 CEST 1999

Uit het congresboek:

Het Hoofdbestuur heeft, na breed overleg in de partij, onder anderen met
de Adviesraad en regiovoorzitters,
                    besloten aan congres 69 geen voorstellen voor te
leggen om de AR op te heffen, maar om deze om te vormen
                    naar een politiek orgaan dat door de
regiovergaderingen gekozen wordt. De voorstellen tot opheffing van het
                    regiohoofdbestuurslidmaatschap zijn gehandhaafd. Wel
is aan het hoofdbestuur opgedragen om per regio een
                    hoofdbestuurslid toe te wijzen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit nu zit.
Volgens mij zijn er t.a.v. de AR een tweetal grote problemen: wie erin
wil komt erin (70 kandidaten voor 100 plaatsen) en er is bijna geen hond
die de stembiljetten invult.
Als ik naar mijzelf kijk: ik kende drie kandidaten en ik vond ze alle
drie niet geschikt, in die zin dat het mensen betrof die bepaald niet
mijn opvattingen over vernieuwing van de partij etc. delen. Dus stem ik
niet.
Persoonlijk lijkt mij de AR een volledig achterhaald instituut.
Bovendien vind ik het heel raar dat het HB de AR laat adviseren over het
voortbestaan van de AR. Zoals een AR-lid uit mijn regio zei: "wij
vechten voor ons leven"
Wat lost het voorstel van het HB nu eigenlijk op? Ik zie het echt niet,
maar sta open voor iedereen die het mij kan en wil uitleggen
Met vriendelijke groet van Cathja Maas