lerarenbinding

Theo Veltman theoveltman at HOTMAIL.COM
Thu Oct 28 16:20:38 CEST 1999

Een dergelijke regel zou dan dus voor iedereen moeten gelden; niet alleen
voor PABOers.

Vrijheid van keuze is een groot goed; dat geldt ook voor de keuze waar wij
willen werken.

Dat je een opleiding doet verplicht nergens toe; geeft een basis. Hoe vaak
immers is het niet dat we pas later bedenken wat we eigenlijk (ook) zouden
willen?

Het probleem tekort aan (goede) leraren moet anders worden opgelost. Waarom
niet actief mensen werven uity bedrijfsleven en overheid die een deel van
hun tijd willen besteden aan het overdragen van hun ervaring en kennis?
Waarom niet de mogelijhkheid dat bedrijven scholen ahw adopteren en er een
uitwisseling op gang komt. Waarom niet er voor zorgen dat de werkomgeving
van leraren hgewoon leuker wordt: meer vrijheid om klas en lesgeven in te
richten op een wijze die hen aanspreekty en geen geweld doet aan de
kwaliteit? Waarom niet zorgen dat .........

Wat mij betreft, Atilla, is alles beter dan de vrijheid van iemands keuze
beknotten.

groet,

Theo