Leeftijd grenzen

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at ASTRO.UVA.NL
Tue Oct 19 08:38:37 CEST 1999

 Glenn Mellonius  <g.mellonius at GW.AMSTERDAM.NL> reageerde op de
 opmerking...
>Verheugd ben ik dat de heer Westerterp de leeftijd grens heeft
>aangekaard dat je met 72 geen commissaris meer kan zijn
 met...
>Waarom mag je met 72 geen commissaris meer zijn.
>Wat is daar in hemelsnaam tegen?
>Mensen worden steeds ouder, en blijven gezonder.
 Hmmm. Onbegrijpelijke reactie.

 Mogen mensen dan geen commissaris meer zijn indien ze niet gezond
 zijn ? Is het dan minder erg indien zieken/gehandicapten gediscri-
 mineerd worden vanwege hun aandoening dan gezonde mensen vanwege
 hun leeftijd ? Mij ontgaat de logica dat het abjecte van het tweede
 uit de acceptatie van het eerste zou zijn af te leiden.

 Volgens de grondwet mag het overigens wel maar dat is dan ook een
 vodje papier.

 Marc Fluks