Staatsschuld

Theo Veltman theoveltman at HOTMAIL.COM
Fri Oct 8 20:46:12 CEST 1999

Beste Wolter,

voor het komende congres is een motie voorbereid waarin wordt gevraagd om
tenminste 50% van de de economische meevallers agv economische groei en
'restanten' te gebruiken voor vermindering van de staatschuld totdat die 50%
is van de huidige (dus van ca 520 naar 260 miljard); lastenverlichting niet
te doen (is niet nodig tijdens economische groeitijden) en de resterende
gelden in plaats daarvan te benutten voor bevordering duurzame samenleving,
te beginnen met extra investeringen in onderwijs en gezondheidszorg.

NB: Overigens valt te overwegen om die prioriteiten thans te wijzigen (gelet
op reeds verworven toename op beide terreinen) en prio te vragen voor
ontwikkeling van duurzaamheidsmaatregelen gericht op verbetering milieu (bv
nieuwe technologieen als verwerking mest; toename gebruik zonneenergie
overheidsinstallaties en -gebouwen; verwerving natuurterreinen & verbetering
beheer; stimuleringsubsidies van research naar hergebruik van afvalmateriaal
etc)

Wil je de motie ook steunen?

Theo