AW: OVR-info op www gratis !

Theo Veltman theoveltman at HOTMAIL.COM
Wed Oct 6 12:36:03 CEST 1999

Andor,

Dank voor reactie. Twee opmerkingen;

1. incidenteel beleid is niet aan de orde: ik zie dit niet als incidenteel
beleid. Wat mij betreft is het een opstelling vanuit mijn opvatting tav hoe
de wereld er uit ozu moeten zien en waar de verschillen zitten met de wereld
van vandaag. Als sociaal-liberaal zal ik altijd optreden met in mijn
achterhoofd - in dit geval - dat er groepen zijn in de samenleving die, net
sla alle andere groepen, recht hebben op ruimte voor en reeele mogelijkheid
tot keuzen over hoe zij hun leven willen inrichten. Dat zal in een aantal
situaties vereisen dat er extra voorzieningen wordne getropoffen waarvan men
- indien men dat wenst - gebruik kan maken ofwel die gewoion gelden voor
iedereen binnen een bepaalde groep ofwel dat voor iedereen toegankelijke
voorzieningen (bv digitale trapveldjes; studeerruimten) in een regio of
buurt wordt gerealiseerd waar verwacht mag worden dat er met name gebruik
van KAN worden gemaakt door de groepen die daar mogelijk  het meeste baat
bij hebben doordat financiele middelen hen ontbreken om het zelf 'even' te
regelen (doordat gezinnen uit mn die groepen daar wonen).

2. waarom OVR-info: welnu ieder moet zich zo vrij mogelijk kunnen bewegen in
materiele en immateriele wereld. dat vereist een grote bewegingsvrijheid in
onderwijsvoorzieningen, of breder: ontplooiingsvoorzieningen (wo ook musea,
bibliotheken, concertgebouw ed) etc etc. In dit geval is het gewenst dat
mensen in staat zijn om goed te overzien op welke wijze men van A naar B kan
komen. Niet allen omdat men bewegingsvrijheid moet hebben, maar ook omdat
daarmee wellicht ook keuzen kunnen worden gemaakt voor de vervoermiddelen
met de minste milieubelasting (mits het instrument daar op is ingericht).

Natuurlijk is brood ook heel belangrijk, evenals water. Sterker niog: het is
evident dat de eerste levensbehoieften (wo goede toegang tot
gezondheidszorg) goed geregeld moeten zijn. Geen debat. Daatr ging het allen
even niet over heb ik de indruk.

groet,

Theo

PS (ik kan niet tellen) 3 markt: ik ben met jou voor een goede marktwerking;
denk ook dat die marktwerking zijn grenzen kent in de realiteit van vandaag.
Ik denk overigens dat we die marktwerking op creatieve wijze kunnen
stimuleren(zie eerdere aanzet topt voorztel in vorige mail tav dit
onderwerp. Er zijn meer mogelijkheden. Misschien moeten we het daar eens
over hebben).