een lijst voor D66

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Mon Oct 4 19:43:58 CEST 1999

Wie vraagt wie wat hij/zij gestemd heeft? Ik ben lid van D66 (en al heel wat
langer dan een jaar) maar dat betekent voor mij niet dat ik zonder meer D66
stem. Om eerlijk te zijn, heb ik dat bij de laatste Tweede kamerverkiezingen
ook niet gedaan omdat ik mij absoluut niet kon verenigen met de veel te ver
gaande bezuinigingen op Defensie waar niet alleen Defensie zelf, maar ook de
gehele Kop van Noord Holland de kwalijke gevolgen van zou gaan ondervinden.
Dit is overigens maar één aspect van mijn onvrede met het laatste
verkiezingsprogramma. Ook als lid van de partij ben ik niet van plan op
enigerlei wijze mee te werken aan de verwerkelijking van een programma waar
ik het volstrekt niet mee eens ben.
Ik sta achter de idee van D66 en blijf daarom lid van de partij maar ik ben
het niet eens met de wijze waarop men die gedachten gestalte geeft in de
praktische politiek. Mag ik dan niet meer meedoen op deze lijst? Dat lijkt
me onzin
Joop Swarte