Fw: Regeldrift!!!!!

Arjan Stoffels chimera at STAD.DSL.NL
Fri Oct 1 16:39:12 CEST 1999

Beste mede-discussianten,

Deze boodschap is gericht aan allen en niet alleen aan de heer Bos, alhoewel
zijn mail wel de aanleiding is.

Voor de tweede maal wordt een mail van mij doorgestuurd zonder dat ik daarom heb
gevraagd, zonder dat mij is gevraagd of ik dat niet toevallig zelf al had
gedaan, zonder te vragen of er wellicht een reden is dat mijn mail niet cc naar
het landelijk secretariaat gaat. Nee, ik heb geen disclaimer onder mijn mail
staan (vanaf heden helaas wel) omdat ik de ijdele hoop had dat men zelf
conscientieus om zou gaan met mail. Al eerder zijn er op de lijst wat discussies
geweest over netiquette. Het lijkt mij toch wel zo netjes om, als je iemands
mail doorstuurt, dat toch vooraf te checken met de verzender van die mail.

Om mijn eigen vragen te beantwoorden. Nee, ik had deze mail niet naar het LS
gestuurd. En ja, daar was een hele duidelijke reden voor. Al eerder heb ik
gereageerd op 'rariteiten' in onze statuten en reglementen, laatstelijk op 21
mei 1999 naar de lijst. Naar aanleiding van o.m. die mail heb ik -via de mail-
contact gehad met Wilfried Derksen en Matt Poelmans. Via Wilfried heb ik van
Tineke Veenstra (zit ook in de reglementencommissie en werkt op het LS) een
aantal weken geleden al een uitstekend overzicht gehad van alle wijzigingen die
voorgesteld waren. Op dat moment lag er echter al zoveel vast, dat 'inspringen'
in de commissie niet echt zinvol meer was, mij is verzekerd dat de punten die ik
aan had gedragen zouden worden verwerkt en dat is, voor zover ik kan beoordelen,
ook daadwerkelijk gebeurd.
Met het publiceren zijn de voorstellen tot wijziging 'de voorstellen van het HB'
geworden en daar staat het LS v.w.b. de verdediging van de inhoud buiten. Om het
LS in dit stadium van de besluitvorming lastig te gaan vallen met mail over
zaken waar ze weinig aan kunnen veranderen leek en lijkt mij niet zinvol.

Mijn doel was en is een discussie over de uitgangspunten en de noodzaak van al
de voorgestelde regels, vooral waar die regels beleid vastleggen.

Met vriendelijke groet,
Arjan Stoffels

De verzender van deze mail verzoekt u vriendelijk de mogelijke bij u opkomende
neiging om deze mail door te sturen hardhandig de kop in te drukken.