salaris gekozen vertegenwoordigers d66

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Sat Nov 20 15:00:42 CET 1999

Max Kok <m.r.kok at hccnet.nl> said:
>* Vergeten wordt de uiterst onzekere "arbeidsmarkt situatie": bij de
>volgende verkiezingen kan de hele investering qua tijd en inzet van de
>vertegenwoordiger voor niets blijken te zijn geweest.
>Dit zou nationaal eens beter geregeld moeten worden, wellicht dat dan ook
>andere beroepsgroepen wat meer als vertegenwoordigers in de politiek actief
>kunnen zijn.

Zou het niet mogelijk zijn om een wetsvoorstel in te dienen dat werknemers
recht op onbetaald verlof biedt als ze een openbare (full or part-time)
positie aanvaarden? Ik kan me voorstellen dat veel mensen inderdaad het
risiko dat ze na vier jaar niet herkozen worden en weer een baan moeten
zoeken dermate groot achten, dat ze hiervoor niet hun carriere willen
opgeven.

Gezien het feit dat het om een beperkt aantal gevallen gaat (eerste en
tweede kamer, provinciale staten? en gedeputeerden, colleges van B&W en
misschien voor gemeenteraadsleden een aantal uren per week, afhankelijk
van gemeentegrootte) lijkt me dit geen al te grote aanslag op onze
economie...

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>