salaris gekozen vertegenwoordigers

M.J. Ahne mjahne at HOME.NL
Sun Nov 14 12:39:15 CET 1999

Gerard MJ Bos schreef:

> Dit zou oplosbaar zijn door de volksvertegewoordiger
> datgene te betalen wat hij/zij daarvoor ook al verdiende. Dit in de
> context van een minimum en een maximum voor de betreffende functie en de
> problemen lijken redelijkerwijs opgelost.

Nu wordt er tenminste een minimum en een maximum genoemd maar ik snap
nog steeds niet waarom een kamerlid die jaren een huishouden geleid
heeft (huisvrouw/huisman) en derhalve geen inkomen had minder moet gaan
verdienen dan iemand die wethouder of burgemeester is geweest. Ik ben
tot op zekere hoogte voorstander van beloning naar prestatie maar kan
met geen mogelijkheid een reden vinden om aan te nemen waarom de
voorgeschiedenis bepalend zou kunnen en moeten zijn voor de beloning.

Marc-Jan Ahne