Verzekeringen (PLUS: van wi kan ik WRRadvies Gezorg 1997 lenen?)

Michiel Scheffer mrscheffer at WXS.NL
Fri Nov 12 08:33:53 CET 1999

Beste Theo,

Ik wals niet over het probleem heen van de kleine zelfstandige, daarover
is veel goed gezegd door anderen, dat hoef ik niet te herhalen. Ook jou
argumenten zijn zeker geldig. Het was echter wel zinvol om te herinneren
dat we dit zelf in het programma hebben gezet en dat het zonder
noemenswaardige discussie door het congres (daar waren jullie toch bij)
is aangenomen. Deze consequentie was ook toen bekend bij de PC maar geen
enkel amendement heeft daar een nuancering aan gebracht. Kortom de
partij slaapt te vaak en wordt met een schok wakker. Als het te laat is.
Het zou goed zijn als de ondernemers in onze partij zich sterker als
georganiseerde groep manifesteren en zich roeren in de politieke
wilsvorming. Dan hebben we de mogelijke consequenties van beleid eerder
opgenomen in onze overwegingen.

Het gaat mij vooral om de noodzaak van een fundamentele discussie over
het stelsel die door Gerard Bos is ingezet. Daar gaat het om.

VrGr

Michiel Scheffer