Ziektekostenpremie stijgt 85% per 1/1/2000?

Max Kok m.r.kok at HCCNET.NL
Thu Nov 11 18:53:08 CET 1999

>Eigenlijk niet, hooguit dat ik er niet voor in aanmerking kom omdat
>ik geen onderneming heb.

Nu breekt mijn klomp !
Gisteren belde ik met de belastingdienst en die zeiden dat het voor iedereen
gold. Dus kleine zelfstandigen als restcategorie voor allen die niet in
loondienst zijn. Dus ook voor jou !

Het opstarten van een bedrijfje is erg simpel. In principe hoef je je alleen
maar bij de kamer van koophandel in te schrijven in een branche waar geen
vestigingsvergunningen gelden (kinderopvang, schoonmaak, adviesbureau, etc.)
. Ik denk wel dat je ervoor moet zorgen dat je ook inderdaad iets ermee
verdient, anders zal de belastingdienst het wel niet pikken.

Het lijkt me dat de rechter bij het bepalen van de hoogte van de alimentatie
rekening heeft gehouden met de door jou te betalen ziektekostenverzekering
voor de kinderen.
Anderzijds is het best raar als jouw voormalige echtgenoot in het
ziekenfonds zat. Er werd dan voor 4 personen 1x  premie betaald. Na de
scheiding word er ineens voor 4 personen 4x premie betaald. Reden voor de
verzekeraars om mensen te stimuleren te gaan scheiden ?

Max Kok