lerarenbinding

Bakker B. B.Bakker at TK.PARLEMENT.NL
Mon Nov 1 12:51:52 CET 1999

Onderstaand bericht was vorige week per abuis niet verzonden - er was iets
mis met de server. Hierbij alsnog:

Gelet op de discussie hier, de volgende info:

Op 23 september, tijdens het debat over de Miljoenennota (de algemene
beschouwingen) is de volgende motie ingediend en aangenomen:

Motie van de leden Rosenmoller en De Graaf

De Kamer, gehoord de beraadslaging,

Overwegende, dat er grote krapte bestaat op de arbeidsmarkt voor de zorg en

het onderwijs,

Verzoekt de regering, te onderzoeken op welke wijze in de regelingen voor

studiefinanciering faciliteiten gecreeerd kunnen worden waardoor opleidingen

voor en werken in deze sectoren aantrekkelijker worden gemaakt,

en op korte termijn voorstellen hiertoe aan de Kamer voor te leggen,

en gaat over tot de orde van de dag.

Als ik mij goed herinner is deze motie met algemene stemmen aangenomen, maar

in ieder geval met overgrote meerderheid.

Groeten,

Bert.