opstappen

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Sun May 30 17:26:45 CEST 1999

Aan Greetje Verver:
Als ik mijn lidmaatschap had moeten opzeggen bij alles wat D66 doet dat in
mijn ogen beter kan, was ik al lang geen lid meer geweest. Het gaat
tenslotte toch om de idee en na Hoekema, Van 't Riet, en Van Walsum komen
ongetwijfeld betere tijden. Dan gaat de partij/de fractieleden weer nadenken
over de dingen alvorens een standpunt in te nemen en dan komt het allemaal
weer goed, althans dan herkennen we onszelf weer in de partij. Het begin was
al fout, als je zo ongenadig om je oren krijgt van de kiezers, moet je niet
eens in een kabinet willen zitten. Wat mij nog het meest gestoord heeft is
de wijze waarop de 2de kamer door een geheel dichtgetimmerd regeeraccoord
buitenspel werd gezet. Dat was zo tegen de geest van D66 dat hierdoor n.m.m.
heel veel kiezers zijn weggelopen. Je kunt toch niet jarenlang verkondigen
dat je het allemaal anders zult gaan doen en vervolgens precies dezelfde
wegen bewandelen die je eerst zo hebt afgekeurd? Kortom het is een
verwarrend, karakterloos gedoe en als we niet oppassen worden we het
lachertje van de vaderlandse politiek.
Joop Swarte