Tribunaal

Paul van der Weijden paulew at DDS.NL
Fri May 28 18:49:06 CEST 1999

At 20:59 27-05-1999 +0200, you wrote:
>Unclassified

> politikus,

>Zouden die 800.000 albanezen zelf ook vinden dat hun leven irrelevant is als
>het gaat om het bevredigen van ons rechtsgevoel ?
Dat is ook irrelevant.... Het gaat erom of er recht wordt gesproken, niet
of een bepaalde bevolkingsgroep in hun rechtsgevoel wordt bevredigd...
Wanneer we dat willen, kunnen we net zo goed terugvallen op het
middeleeuwse systeem... eigenrichting.

>Of zouden zij soms liever terug naar huis gaan, ook als de prijs daarvoor is
>dat Milosovic nog even in Belgrado blijft zitten.
Misschien willen ook wel een heleboel Serven weer naar huis....

>Paul geeft een treffende illustratie van wat er mis is in het beleid. Als de
>juristen hun zin maar krijgen kan de hele wereld instorten, dat is volledig
>irrelevant. Als je je maar aan artikel 37 lid 8 kan vastklampen hoef je
>geen politieke problemen meer op te lossen.
>Kortom  : Operatie geslaagd, patient overleden
>         : we moesten dit dorp helaas verwoesten om het te kunnen bevrijden
>         : deze mensen zijn 'helaas' gedood maar ze worden wel demokratisch
>           begraven.
>
>En zo kan je nog een tijdje doorgaan
Volgens mij heb ik zoiets helemaal niet gezegd. Het al of niet berechten
van Milosevic lost ten eerste  het politieke probleem niet op, en ten
tweede (maar blijkbaar vind je de rechtstaat-gedachte niet zo belangrijk)
hoort politiek nooit met rechtspraak verwart te worden....

Paul