wiegel

Joris van den Wittenboer J.van.d.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Fri May 28 15:55:52 CEST 1999

Maarten schrijft:

> Ja, zo ken ik er nog een paar. In Nederland loopt ook een partij rond die
> zich **democraten**66 noemt. Na de verkiezingen voor provinciale staten heb
> ik politici van deze partij niets anders horen roepen dan dat we ons vooral
> niets van de mening van de kiezer (die D66 toch eigenlijk wel vrij
> behoorlijk naar huis heeft gestuurd) moeten aantrekken.

Dat is een uitermate rare redenering. Een partij
verliest zetels en mag kennelijk helemaal niets meer. D66 heeft
gewoon de belangen te behartigen van zijn stemmers. Dus omdat iemand
anders niet meer op D66 stemt mogen de D66-vertegenwoordigers niet
meer vertegenwoordigen.

> De daad bij het
> woord voegend moest ook een referendumvoorstel nog even door de
> `demissionaire' eerste kamer worden gejaagd, een eerste kamer die niet meer
> de meest actuele wensen van de kiezer weergaf, daar de eerste kamer in
> nieuwe samenstelling, die die wensen wel weergeeft
De Eerste Kamer geeft helemaal geen wensen weer (en op z'n hoogst
provinciale)

Groeten,
Joris van den Wittenboer

Treating someone second-class will never get first-class results