[Fwd: Sijsjeslijmers: patstelling]

Verver brummen at D66.NL
Tue May 25 10:00:44 CEST 1999

Beste Henk,

Ik heb inderdaad niet gereageerd op de persoonlijke aanvallen die jij
regelmatig denkt te moeten doen. Ik vind dat Thom de Graaf het goed
doet, Roger v. Boxtel verfrissend overkomt (inhoudelijk kan ik over zijn
beleid geen oordeel vellen), van Els Borst gezegd kan worden dat
waarschijnlijk politiek gezien niet alert genoeg reageert maar uit de
hoek van de artsen m.n. als het gaat om de Bijlmerramp alle lof krijgt,
Hayo Apotheker de problemen die de vroegere minister van Landbouw
gecreeerd heeft op mag lossen etc. Maar als ik jou goed begrijp is
nietmand goed genoeg. OK en hoe dan verder? De partij helemaal
vernieuwen?

Wat het lijmen betreft: Ik vind dat D66 niet meer in de regering moet
gaan zitten. Ik vond dat al niet na de vorige verkiezingen. De
meerderheid van onze bevolking wil een correctief referendum, een
gekozen burgemeester etc., om vervolgens VVD te gaan stemmen. De
meerderheid wil dat paars doorregeert om vervolgens D66 af te straffen.
Schijnbaar wilde men paars maar zag het nut van D66 hierbij niet in, dus
kun je stellen dat de meerderheid van ons volk een coalitie VVD en PvdA
wilde, waarbij men dan hoopt dat de PvdA er voor kan zorgen dat het
correctief referendum en de gekozen burgemeester ingevoerd kon worden.

Wat D66 ook doet, wij zijn de klos. Je ziet het al weer gebeuren. De
Telegraaf zet en pro-Wiegel campagne in gang (de meest gelezen krant in
Nederland) en hoewel aanvankelijk de meesten Wiegel als schuldige
aanwezen, verandert die nu heel langzamerhand in D66 is de schuldige.
Als we er nu nog niet uitstappen dan worden we op een later moment wel
afgeslacht, denk daarbij eens aan de Bijlmermeerenquete. Laat de PvdA en
de VVD maar verklaren waarom ze, terwijl ze een ruime meerderheid in de
kamer hebben, niet door willen regeren. En laat ze niet wegkomen met de
smoes dat ze in de verkiezingscampagne als gezegd hebben met 3 partijen
verder te willen. Hoe vaak is het al niet voorgekomen dat in de campagne
bepaalde voorkeuren genoemd werden die later, bij de verkiezingsuitslag,
niet doorgezet werden m.n. vanwege die verkiezingsuitslag. Welnu de
verkiezingsuitslag was duidelijk VVD en PvdA werden gewenst, D66 niet.
D66 heeft meegedaan omdat bepaalde wensen ingewilligd zouden worden,
natuurlijk wetende dat de VVD en PvdA zonder D66 een krakende machine
is. De afspraken worden niet nagekomen, voor D66 einde verhaal.

Greetje Verver