Geen verkiezingen

Rik Jungmann rik.jungmann at WXS.NL
Mon May 24 02:16:34 CEST 1999

Hein,

Je eindigde met de vraag: "geen verkiezingen?"

Nee, ik zie daar niets in in dit geval. Waar moeten die verkiezingen over
gaan? Wat is nu plotseling een verkiezingsissue dat het een jaar geleden
niet was?

Rekeningrijden was al dood....

Over die ene senator dan? Dat is toch echt te veel eer. En kijk nu eens naar
de politieke barometer van Nova van gisteren. De meest in het oog springende
verschuiving was dat wij 10% lager dan vorige week scoorden. Verder
veranderde er niets. Kennelijk is de kamer nog steeds een vrijwel perfecte
afspiegeling van de stem des volks. Dus krijgen we dezelfde uitslagen. Dat
lost dus niets op. En wij komen dan op een dure tijdrovende manier in de
oppositie met zeven zetels.

Laat de PvdA en de VVD maar een nieuw regeeraccoord schrijven en door
regeren. Intussen kunnen we vrijuit over de Bijlmer oordelen en kan Els op
een keurige manier de eer aan zichzelf houden zonder dat er enige schade
ontstaat.

Maar de PvdA durft niet. Die zien de Groen-Links, SP, D66 bui ook wel
hangen. Ik zag zo-even Max van den Berg op zijn knieen bij Veronica Thom de
Graaf smeken om weer mee te doen. (Geen prettig gevoel om uitgerekend door
hem doodgeknuffeld te worden. Hij doet mij teveel aan Ien van den Heuvel en
de door haar bewierrookte DDR heilstaat herinneren, maar dat is een ander
verhaal.)

Om kort te gaan. Geen verkiezingen, nee....

Dag, Rik