Lijmen ... het been

Max Kok m.r.kok at HCCNET.NL
Sun May 23 10:45:12 CEST 1999

Andor schreef:

>Nee. Ik wil dat het referendum er komt, al zou 70% van de bevolking tegen
>zijn. Democratie is voor mij niet "de meerderheid beslist", maar gaat om
>verantwoordelijkheid en betrokkenheid. Ik wil graag een referendum omdat ik
>denk dat het goed is voor onze samenleving (daar kan ik een heel betoog
>over houden, maar ik stuur toch al te lange mails over de lijst). Ik wil
>daarom dat mijn partij slim opereert en probeert dat referendum voor elkaar
>te krijgen.
>

>P.S. Ik ben helemaal niet per definitie voor het zo democratisch mogelijk
> [...]

Nou breekt m'n klomp ...
Dit vind ik een bijzonder regenteske houding, die IK niet kan rijmen met de
pricipes van D66.

Dus als je het nu verworpen referendum-voorstel per correctief referendum
aan de bevolking zou voorleggen en 70% is het er mee eens, dan onderneem jij
actie om via slimme achterkamertjes politiek dat voorstel er alsnog door te
drukken ?????

Max Kok

PS Overigens geniet ik van jouw lange mails (als ze over onderwerpen gaan
die me interesseren), want er staat meestal wel zinnige dingen in.