Weddenschap op website?

henk vreekamp w.j.vreekampdouwes at POBOX.RUU.NL
Sat May 22 10:50:51 CEST 1999

Beste lijsters, spreeuwen, heggemussen en zilverreigers,

Lijmen? Mijn inschatting luidt: ja, dat zal gebeuren.

Redenen:

- achtergrondhouding van D66, het pragmatisme dat van nature neigt tot
consensus;

- de feitelijke dreiging van een uitslag met 8 zetels waardoor opnieuw vele
notabeelen werkloos worden, en Kohnstamm al helemaal geen burgemeester wordt
van Utrecht.

Volgens mij is van de volksvertegenwoordigers alleen voormalig lijsttrekker
Els Borst fel tegen lijmen - ze baalt intussen van Den Haag, mede vanwege de
verwarring rond de Bijlmer en haar verontwaardiging over de
onwetenschappelijke reacties uit de politieke en mediale instellingen.

Allerlei lobbyisten gebruiken deze lijst soms voor niet-representatieve
peilingen onder gelovigen en cynici. Ik ben wat praktischer: laten we een
goklijst starten op de landelijke website - alleen toegankelijk voor wie
ingeschreven is op deze lijst. Bestaat er zulke software? Dan turven we
degenen die er op gokken dat er wel-niet gelijmd wordt. Inzet een tientje.
Winnaars krijgen slechts een bepaald percentage van de winst, de rest gaat
naar het verkiezingsfonds. Hup, even een aangepaste e-commerce! Idee?

Faciliteit, naam, e-mailadres, giro/banknummer, creditcard, ja-nee,
spelregels gedeponeerd bij gratis notaris - moet in een week zijn te fixen.
Iemand van het secretariaat wordt aangesteld als bookmaker. Minimale inzet:
>10 deelnemers met vast bedrag, bijv. 10 piek. Inschrijvingsduur <1 week.

Henk Vreekamp, Utrecht