(Fwd) Re: wiegel

Houbraken en Van Aalst-Houbraken quissama at WXS.NL
Fri May 21 15:55:08 CEST 1999

----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: Joris van den Wittenboer <J.van.d.Wittenboer.st at ppsw.rug.nl>

>Ik krijg het nare gevoel dat de balans aan het overslaan is naar D66.
>Dit voornamelijk omdat natuurlijk iedere VVD-er de bal naar ons
>speelt (+ iedere CDA'er) en sommige PVDA coryfeeen doen daar ook nog
>aan mee (het referendum is niet zo belangrijk om niet meer mee te
>doen). Ik hoorde vanochtend op de radio dat in de krant (welke stond
>er niet bij) bijna alle ingezonden brieven Wiegel complimenteerden.

Dat was de Wiegelbode (Telegraaf), dus daar zou ik me maar niet te druk over
maken; die krant is toch negatief over D66, zeker als het in verband staat
met de VVD. Uiteraard is het schadelijk, maar lang niet zo erg als bv bij
Volkskrant of NRC.
We zullen zelf aan damage control moeten doen door in staccato te blijven
herhalen dat het DE SCHULD VAN WIEGEL is.

>Was het dan niet handiger om niet de hele regering te laten aftreden
>maar alleen de D66 ministers? Nu kan het beeld inderdaad ontstaan dat
>wij de regering hebben laten vallen.

Dat beeld kan ontstaan, maar dat is (zoals ik al zei) een kwestie van damage
control en natuurlijk campagne voeren.
Volgens mij traden ook eerst de D66 ministers af en hebben de andere
ministers besloten hierin mee te gaan.

Groet,

Chido Houbraken.