debat

GWC van den Berg berg7600 at WXS.NL
Fri May 21 00:07:21 CEST 1999

J.L. Swarte wrote:
> - Tenslotte het belangrijkste: de boodschap.
> D66 heeft heel hard iets nodig waardoor de partij zich onderscheidt van de
> rest van het midden. Dat is NIET sociaal-liberaal want dat zijn de PvdA en
> de VVD ook. Inhoudelijk hebben wij weinig meer te bieden dan de andere
> partijen in het midden en die zijn nu eenmaal aanzienlijk beter in het volk
> verankerd dan D66. Het gaat m.i. dus vooral om bestuurlijke procedures,
> terug naar de oorsprong zogezegd. Wij moeten de mensen laten zien dat ze nu
> bestuurd worden door een politieke elite van ex-ambtenaren waarop de kiezer
> [...]
Reactie:
Op zichzelf helemaal mee eens. Het probleem is echter hoe je dat brengt
op een manier waarop het Jan met de pet aanspreekt. Ikzelf ben een Rorty
aanhanger, althans hij verwoordt op een heel eenvoudige manier wat
binnen de samenleving sterk speelt. Het boeiende van deze tijd is echter
dat we toch blijven deelnemen aan de Navo acties, terwijl niemand meer
gelooft dat meer bommen nog iets toevoegt aan de bommen die reeds
geworpen zijn.
De regenten die ons regeren zitten gevangen in hun eigen werkelijkheid.

Met vriendelijke groeten,

Gerard van den Berg