Het referendum, Wiegel en de gevolgen

Ramon Barends r_barends at HOTMAIL.COM
Thu May 20 21:32:43 CEST 1999

Beste democraten,

18 op 19 mei: Het referendum wordt verworpen.

19 mei: Kok biedt het ontslag van zijn kabinet aan, aan H.M. de Koningin.

En nu...

Allereerst is het jammer dat het referendum het niet heeft gehaald. Wiegel
had staatsrechtelijk (zonder last) het recht om tegen te stemmen, maar de
gevolgen waren van te voren duidelijk.

Wat mij betreft kunnen PvdA en VVD samen verder regeren. Dit kabinet zal
zonder D66 binnen de korste keren opnieuw klappen (als ze de Bijlmerenquete
overleven...) en dan heeft D66 zich kunnen profileren in de oppostitie...

Ik denk dat we dan een zetelwinst scoren.

Wat denken jullie ?

*** Hans van Mierlo was vandaag in Barend & Witteman, hetgeen morgenmidag
herhaald wordt. Ik dacht rond half 2, VARA NL3.

Vriendelijke groet,
Ramon Barends, Nijmegen

Check ook:
D66: http://www.d66.nl