NAVO en dirty weapons

e.r. stolp stolp at SIGNAAL.NL
Wed May 19 15:02:38 CEST 1999

Unclassified

De volgende reaktie kwam van ons kamerlid Jan  Hoekema

----- Begin Included Message -----

>From J.Hoekema at tk.parlement.nl Wed May 19 14:50:35 1999
From: "Hoekema J." <J.Hoekema at tk.parlement.nl>
To: "'e.r. stolp'" <stolp at signaal.nl>
Subject: RE: NAVO en dirty weapons
Date: Wed, 19 May 1999 14:53:09 +0200

Van Jan Hoekema
Ottawa gaat uiteraard over ap-mijnen, dat bedoelde mijn
medewerker ook. Uiteraard weet ik (en betreur ik)dat de VS Ottawa niet
hebben ondertekend, er wordt aan gewerkt door NAVO-partners w.o.NL. Op
termijn treedt Washington zeker toe, maar hoe eerder, hoe beter. De
regelgeving waarop ik doelde is het verdrag over CUSHIE-wapens.
Clusterbommen mogen, maar daar wordt nu in de NAVO kritisch naar gekeken vwb
Kosovo gezien een (zeer beperkt aantal)mishaps. Als er vandaag een
Kosovo-debat was geweest, had ik gepleit voor terughoudendheid c.q.stoppen
daarmee. Debat is nu do.ochtend ivm referndum-perikelen. Groet, Jan Hoekema