Geen recht op onderwijs voor 30 plussers ???

Paul van der Weijden paulew at DDS.NL
Fri May 14 09:07:59 CEST 1999

At 01:16 14-05-1999 -0500, you wrote:
>Er zijn in mijn ogen drie soorten mensen die nog studeren nadat ze dertig
>zijn. Mensen die tijdens hun vooropleiding lange tijd ziek zijn geweest en
>daardoor extreme studievertraging hebben opgelopen, mensen die nadat ze een
>aantal jaren werkervaring hebben weer terugwillen de leerbanken in en de
>eeuwige studenten die zich tien jaar lang kapot zuipen op hun
>studentenvereniging. Ik kan me niet voorstellen dat voor type 1 geen
>speciale regeling is bedacht, type 2 heeft genoeg draagkracht om de studie
>te betalen, en over type 3 hoeven we het waarschijnlijk niet eens te hebben.
> [...]
Er zijn misschien ook nog mensen, die wel hebben gewerkt (of niet.. zoals
vrouwen die thuis bleven voor de "kids")  maar niet zo'n fantastische baan
hebben gehad dat ze niet meer dan 10000 gulden per jaar kunnen ophoesten.
Er zijn mensen die hun hele leven niet meer dan het minimumloon verdienen.....

Paul