Rechtsgelijkheid in de auto

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.DEMON.NL
Tue May 11 17:34:26 CEST 1999

Paul van der Weijden uitte de woorden:

> Helaas Andor... is dit al heersende praktijk...
> Een dagje de politierechter die over alcoholdelicten gaat, bijwonen, leert
> men dat er in Nederland al lang een klassejustitie is...
> Wanneer je vijf whiskey's ophebt, maar je bent vertegenwoordiger van een
> groot concern, waar je tig kilometers per dag voor in de auto moet zitten,
> hoef je maar een jankbrief van je werkgever te vragen en je komt er met een
> voorwaardelijke straf vanaf....
> Ben je echter een werkloze randjongeren, dan moet je voor het rijden door
> [...]

Mocht dit zo zijn dan is dat droevig maar nog geen reden om gewenste
wetgeving gelijk te schakelen aan uitvoeringspraktijk.

Studeer je soms rechten :-) ? Je raakt altijd gealarmeerd wanneer het
woord 'rechtspraak' valt. Ik herinner me nog goed je verbolgenheid
over de 'onrechtmatige' NAVO ingreep in Kosovo. Zonder een uitspraak
te doen over de juistheid van die ingreep wil ik er even op wijzen dat
wetgeving een afgeleide is van ethiek danwel morele consensus en niet
vice versa.

Overigens: Heeft er iemand een nieuw keybord voor Paul? Hij heeft al
maanden te kampen met een exemplaar waar kauwgom onder de <punt>
toets zit :-)

Met vriendelijke groet,
--
| Henk van Lingen                                                      |