peiling

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Mon May 10 22:13:03 CEST 1999

Michiel Scheffer wrote:

> Beste Atilla en Hein,
>
> We hebben van dit alles, alles nodig. Poezie en vuurkracht, 12.000
> smoelen en armen, vertegenwoordigers met lef alsof het leven er van af
> hangt, morele kracht en het menselijk verstand om met velen onze ideen
> te delen en het talent van velen te betrekken. Wanneer beginnen we om
> ons te mobiliseren om de breekijzer in de Nederlandse politiek te worden
> die onze idealen rechtvaardigd. We beginnen op 31 Mei: Utrecht De veren
> waarin men het democratisch perspectief herkend. Ik zal daar ook het
> vuur opstoken.

Beste Michiel, je oproep spreekt me aan, maar mensen kunnen pas warm
lopen voor iets als ze werkelijk geraakt worden. Ik zou zo graag mensen
op deze lijst of elders binnen d66 ontmoeten die écht (en niet alleen
verbaal) warm lopen voor een principe, een ideaal, een visie of een
idee. Als d66 *iets* van dat vuur (terug?) zou veroveren, dan komen
nieuwe leden bij bakken binnen. Met dat hele voorzichtige gedoe en het
`pas op brand je vingers niet' en `doe vooral geen gevaarlijke
uitspraken' vragen veel mensen (kiezers) zich af: waar STAAN jullie nou
voor? Nou?