--> EP-verkiezingen 10 en 13 juni 1999

Rik Jungmann rik.jungmann at WXS.NL
Sat May 8 11:48:23 CEST 1999

De vraag was of wij al weten op welke partij wij gaan stemmen:

Ja hoor. Ik weet het. Voor het eerst van mijn leven.
Geen.

Na het debacle met Cresson, Marin en de hele commissie bewijst het EP nu weer in meerderheid meer te hechten aan het gesjoemel met pensioenrechten, reiskosten, de uiterst luxe behuizing, het onrecht dat van Buitenen is aangedaan, en niet te vergeten het eigen salaris. Ze leren het nooit. Zelfs ruzie tussen de Hoop S. en Maij is het resultaat. Dat is niet grappig, dat is diep treurig.

Driewerf bah.

Voordat iemand nu gaat roepen dat de goeden dan onder de kwaden moeten lijden. Dat is zo.
Ik ga wel stemmen, maar blanco. Ik kom niet meer uit mijn stoel voor het EP.

Lijkt me na al die affaires het beste signaal. (Een opkomst van minder dan 10% in heel Europa zou het beste signaal zijn dat er iets grondig moet veranderen. Hoewel? Misschien gebeurt er dan nog steeds niets.)

Rik