vluchtelingen

vincent vincentn at XS4ALL.NL
Sat May 8 18:14:44 CEST 1999

J.L. Swarte schreef:

> Je moet niet denken dat ik bezwaar heb tegen adequaat ingrijpen in een
> noodsituatie. Ik heb wel bezwaar tegen het hap-snap beleid dat te dien
> aanzien wordt gevoerd en zie met eigen ogen dat daardoor iedere ingreep ten
> koste gaat van andere vluchtelingen.

Ik wilde je alleen op het gevaar wijzen dat onwilligen dit soort discussies
kunnen aangrijpen om verdeling te zaaien en daarme adequaat optreden voorkomen.

Als je weet hebt van ontwikkelingen dat de ene vluchteling ten koste gaat van de
andere, dan vind ik het belangrijk dat je die informatie met ons deelt. Zodat we
ons een beeld kunnen vormen van de situatie en daar ook iets van kunnen zeggen
(tegen de fractie). Ik vind wel dat er dan moet worden aangestuurd op een 'en'
situatie en niet dat we de huidige 'of' situatie alleen maar omdraaien.

Heeft iemand zich wel eens gerealiseerd dat we hier met een half Congres bij
elkaar zijn. Ik denk dat we best zonder de bezielende leiding van het
hoofdbestuur in staat kunnen zijn, om zo nu dan tot een redelijke consensus te
komen. Initiatieven daartoe, zoals die van Hein juich ik dan ook van harte toe.

Met vriendelijke groeten, Vincent Nijhof