PNYX: Fwd: Oproep aanTK fractie, deel II

Arie Dirkzwager aried at XS4ALL.NL
Sat May 8 17:29:48 CEST 1999

Belangrijk partij-politiek overstijgend onderwerp waarop aktie van alle
tweede kamerleden uitermate gewenst is. Hoever reikte het mandaat tot
bombarderen aan de NATO? Ik dacht niet zover dat burgers getroffen worden
door uitval van electriciteit en water-toevoer in Belgrado (zoals nu trots
door NATO gemeld wordt). De Russen eisen bombardamentspauze om inwilligen
eisen van NATO te bewerkstelligen - ik denk dat Nederland daar volledig
achter moet staan (zonder Milosovich de kans te geven tijdens eindeloze
onderhandelingen zijn militair potentieel weer op te bouwen). Druk vanuit
ons parlement op de regering is daartoe noodzakelijk anders lopen we te
veel aan de leiband van de NATO-top (USA?). Geen verdere verspillingen van
(ontwikkelings)gelden aan (zeer kostbare) militaire "vredes"operaties, maar
veilige terugkeer Kosovaren mogelijk maken en veel geld steken in hulp bij
wederopbouw van Kosovo en rest van (door ons met goede bedoelingen
verwoest) Joegoslavie.

Arie

>Date: Sat, 08 May 1999 10:51:09 +0200
>To: pnyx-parlenet at db.nl
>From: Hein van Meeteren <heinwvm at palm.a2000.nl>
>Subject: PNYX: Fwd: Oproep aanTK  fractie, deel II

>ontkennen dat de NATO ernstig ontspoord is geraakt. Was het begin van het
>bombardedement op Servische (semi) militaire doelen nog enigszins te
>begrijpen en te rechtvaardigen, na verloop van tijd bleek steeds sterker
>dat de bombardementen:

>de doelstellingen die oorspronkelijk zijn gesteld;

>of onbedoeld, maar dat moet er niet toe doen);

> [...]
  Accept that some days you are the statue, and some days you are the bird.
  To-day is to-morrow's "yesterday": build good memories and all evil will
be past.