Kok liegt weer glashard

Chido Houbraken C.I.L.Houbraken at DNB.NL
Thu May 6 16:09:25 CEST 1999

---------------------- Forwarded by C.I.L. Houbraken/DNB on 06-05-99 15:08
---------------------------

C.I.L. Houbraken
06-05-99 15:08

To:   Hein van Meeteren <heinwvm at palm.a2000.nl> @ INTERNET
cc:
Subject:  Re: Kok liegt weer glashard  (Document link not converted)

Ik ga er vanuit dat je niet op basis van een onderwerp lid bent van een
partij (one-issue lidmaatschap), maar - zoals je zelf zegt - omdat je er
happy mee bent. Dus hoef je ook niet op basis van ongeloofwaardigheid bij
een onderwerp meteen niet voor de hele partij te kiezen (ja, ja, ik weet
dat het een belangrijk onderwerp is). Zeker als de ongeloofwaardigheid
wordt veroorzaakt door een ander partij-onderdeel (TK-fractie) dan waar de
komende verkiezingen voor zijn (EP-fractie). Daar komt nog bij dat juist de
zittende EP-fractie bij dit onderwerp veel feller heeft opgetreden dan de
TK-fractie.

Groet,

Chido Houbraken

At 12:55 06-05-1999 Thursday , Glenn Mellonius wrote:

>Overigens doe je er verkeerd aan om niet D66 te stemmen. Als je boos bent,
even
>tot 10 tellen, en dan toch juist stemmen. Soms kan 1 stem alle verschil
maken.

Je stemt op een partij omdat je met die partij happy bent. Als een (paarse)
partij ongeloofwaardig wordt, om wat voor reden dan ook, ook al ben je er
lid van, dan stem je op een ander. Het is onzin om coute que coute op D66
te stemmen omdat je er toevaliig lid van bent. Nietwaar?

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl

Externe E-Mail wordt door DNB niet gebruikt voor het aangaan van
verplichtingen
Any e-mail messages from The Nederlandsche Bank are given in good faith but
shall not be binding nor shall they be construed as constituting any
obligation on the part of the Bank