Het Kosovo van de domoortjes

Marc-Alexander Fluks FLUKS at ASTRO.UVA.NL
Mon May 3 13:41:00 CEST 1999

 Ik, eergisteren:
>En, laten we eerlijk zijn: de domoortjes zijn voor (ze weten nu eenmaal
>niet beter, daarom zijn we op dit moment verwikkeld in dit volkomen
>achtelijke conflict), de wat slimmeren van deze wereld trappen domweg niet
>in de NATO propaganda.

 Joop Swarte <jlswarte at MULTIWEB.NL> voelde zich (waarom eigenlijk ?)
 aangesproken:
>Volgens Marc Alexander Fluks mag ik mijzelf tot de domoortjes van deze
>wereld rekenen. Hijzelf behoort naar eigen inzicht kennelijk tot de
>slimmeren.
 (...)
>Het enige dat de
>NATO te verwijten is, is dat ze het veel te lang op z'n beloop hebben
>gelaten.
 (...)
>Hadden de tegenstanders van NATO-ingrijpen dan echt liever gehad dat we
>langs de kant bleven staan?

 Hein Westerouen van Meeteren <heinwvm at PALM.A2000.NL> schoot te hulp,
>Beter langs de kant blijven staan dan de drenkeling in een onhandige
>poging te helpen kopje onder duwen. Als je iets wilt bereiken zul je
>doel en middelen moeten afwegen, risico's moeten inschatten, goed
>geinformeerd moeten zijn, en dan effectief tot actie moeten overgaan.
 (...)
>De NATO heeft op alle terreinen tot nu toe gefaald.

 Tja... wat moet men daar nu mee ?

 Ik dacht dat ik reeds op 1 april j.l. precies heb gezegd hoe de zaak zit;
 men herleze:
    http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind9904&L=d66&P=R308
 en ik meen het woord 'domoortjes' te mogen gebruiken omdat op dit moment
 het door hen voorgestane beleid wordt uitgevoerd, met alle -volstrekt
 voorspelbare- gevolgen van dien. Vrijwel alle intelectuelen zeggen
 momenteel hetzelfde maar de domoortjes luisteren niet meer, die gaan
 alleen nog maar tekeer en slepen overal de Tweede Wereldoorlog bij
 (morgen leggen ze -ongetwijfeld- weer tal van kransen en daarna juichen
 ze het moorden weer vrolijk toe).

 Het lijkt daarom raar mij het verwijt te maken dat ik, achteraf beschouwd,
 volledig correct was met mijn toenmalige analyse (en heus, dat was echt
 niet zo moeilijk) en weiger om deel uit te maken van een op hol geslagen
 kudde dwazen.

 Persoonlijk was ik dus altijd een voorstander van het inzetten van grond-
 troepen maar gezien het gestuntel van de afgekopen weken moet je er toch
 niet aan denken dat het daar ooit van zal komen. Dan zijn de rampen niet
 meer te overzien. Dan breekt het beest pas goed los.

 En als je kijkt hoe de NATO is gaan reageren op het eigen gestuntel...

 Aanvallen op burgerdoelen (kan het perverser ?), leugenachtige pers-
 conferenties (ik kan die NATO-voorlichter met die meesmuilende grijns
 op z'n smoel niet meer uitstaan) en politici die alleen nog maar wartaal
 uitkramen (als mensen onder druk staan, zie je hoe capabel ze werkelijk
 zijn). En dan te bedenken dat dergelijke dwergen momenteel met hun Euro-
 gezever mogelijk de basis aan het leggen zijn voor een derde wereld-
 oorlog...

 Wel, als we zien hoe ze nu bezig zijn, dan kunnen we onze lol nog op met
 deze domoortjes.

 Marc Fluks