Groenlinks valt door de mand (2)

J.H. Stuurman jostu at GIRONET.NL
Sun Mar 28 22:57:03 CEST 1999

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Hein Westerouen van Meeteren <heinwvm at palm.a2000.nl>
Aan: D66 at NIC.SURFNET.NL <D66 at NIC.SURFNET.NL>
Datum: zaterdag 27 maart 1999 18:47
Onderwerp: Groenlinks valt door de mand

Ook in de PS Zuid-Holland doet zich een behoorlijk a-principieel fenomeen
rond de Groenen voor.
Na het aan de kant zetten van de VVD onderhandelen PvdA, CDA, SGP/GPV/RPF en
GroenLinks over een nieuw college van gedeputeerden.
Ik heb mij de afgelopen weken behoorlijk ingezet om de laatste twee fracties
zover te krijgen dat zij in hun onderhandelingen de aanleg van in elk geval
een bedrijventerrein midden op het eiland Hoeksche Waard zouden blokkeren.
GroenLinks deed vervolgens de fermste uitspraak: Het niet doorgaan van
bedrijventerreinen en glastuinbouw in de Hoeksche Waard is onze inzet voor
de onderhandelingen over de vorming van een nieuw college van gedeputeerden.
Vrijdag 26 maart stelden de oude Staten in haar laatste vergadering het
streekplan Zuid-Holland-Zuid vast. Weliswaar zonder de steun van GroenLinks
en natuurlijk D66, maar de Groenen nemen nog wel deel aan de collegevorming.
Drie weken na de verkiezingen breken ze al hun verkieizingsbelofte.

Reken erop dat ik in actie kom als GroenLinks, maar ook de rechtse partijen
zullen toetreden zonder dat het eerdere besluit van tafel is.

John Stuurman
Oud-Beijerland
d66.nl/afdeling/beijer

Originele bericht:

>Ongelooflijk, dat zijn dus Die Grünen, en dat is Groenlinks.
>Ik kon mijn oren niet geloven toen ik afgelopen donderdagmiddag Paul
>Rosenmöller op radio 1 hoorde draaikonten en wegbewegen bij de kritische
>vragen van de journalist. U was toch ooit een pacifistische partij?