Gekozen Commissie

Lousewies van der Laan lousewies at VANDERLAAN.NET
Sun Mar 21 14:50:04 CET 1999

Vanochtend hoorde ik op de Belgische radio een toekomstige
Europarlementarier van Ecolo (Belgische ranstalige Groenen) met de volgende
suggestie komen als eerste stap om de Commissie iets meer democratische
geloofwaardigheid te geven: laat de Commmissie samenstellen uit gekozen
Europarlementariers. Een beetje zoals de Britse regering wordt samengesteld
uit leden van het Lagerhuis.  Dat zou ze in ieder geval enige link met de
kiezer geven. Het is natuurlijk geen garantie voor kwaliteit, maar wel een
eerste stap. Het zou ook kunnen betekenen dat er meer goede
Europarlementariers komen.
Wat vinden jullie van dit idee?  Het spreekt mijn democratisch gevoel wel aan.