Lambrechts over Microsoft en Hermans

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Fri Mar 19 21:43:31 CET 1999

Volgens mij is het idee van een apart kennisnet zo apert dom, dat ik niet
met tegenargumenten wil komen. De diskussie moet inderdaad los staan van
fabrikant of systeem - en dat is heel simpel tegenwoordig, er is een
programmeertaal (Java) die uitstekend geschikt is voor edukatieve
toepassingen en ervoor zou kunnen zorgen dat elke school zelf kan
beslissen welke systemen er aangeschaft worden (met, hopelijk, veel
kwalitatief goede ondersteuning en een hoop voorlichting naar de
scholen over de voors en tegens van bepaalde systemen).

Apple heeft inderdaad een naam hoog te houden op dit gebied, met zelfs
aparte notebooks voor schoolkinderen. Je moet echter niet vergeten dat
Apple er alleen maar is om Apple's te verkopen, en ze zullen dan ook hun
best doen om afhankelijkheden te vergroten. Ik vind dat het onderwijs niet
van 1 leverancier afhankelijk moet zijn, wie die leverancier ook is (en daar
heeft Linux juist weer hele sterke kaarten, afgezien van het monetaire
voordeel).

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>