Computers, In 't Amsterdams Onderwijs

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Fri Mar 19 21:49:55 CET 1999

Zoals gezegd, ik ben slechts zijdelings bij het projekt betrokken. Of het
een en ander wel of niet peperduur was, kan ik niet beoordelen; of het
inzetten van JavaStations prematuur was (gezien de inderdaad niet
optimale softwareondersteuning) ook niet. Feit blijft wel dat je slechts
op zo'n manier scholen van betrouwbare omgevingen kan voorzien, dat lukt
je niet met je mooie Mac waaraan iedereen naar hartelust kan gaan
schroeven.

Of leerkrachten wel of niet tot systembeheer in staat worden geacht is
trouwens niet belangrijk. Ik geloof dat de keuze om de verwarmingsketel
in een school door een verwarmingsbedrijf te laten onderhouden hetzelfde
is: leerkrachten zijn er voor het onderwijs en niet om verwarmingsketels
of computers te onderhouden.

Kortom: het model klopt; zoals gewoonlijk zal bij de eerste poging tot
uitwerking hiervan best het een en ander mis zijn gegaan.

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>