Schorsing van Buitenen

Paul van der Weijden paulew at DDS.NL
Fri Mar 19 13:05:25 CET 1999

At 12:46 19-3-99 +0100, you wrote:

>Veel leuker is het om mensen een negatieve voorkeurstem te geven (zoals
>ik heb beschreven in Route66). Wie dan nog geen gebruik maakt van zijn
>stemrecht, verliest het recht om tot de volgende verkiezingen mee te
>doen aan correctief referenda. Want niet vergeten dat het correctief
>referendum een noodrem is. Wie niet in de tram (der democratie) zit, kan
>ook niet aan de noodrem trekken.

Jaaahhhaaa... harstikke leuk... in welke tijd leef je Atilla...Het
census-kiesrecht hebben we toch al een behoorlijk tijdje afgeschaft.. Ik
word dus feitelijk op een lijn gesteld met een beperkt groepje criminelen
wiens kiesrecht is afgenomen, omdat ze een strafbaar feit hebben gepleegd
die niet meer te verenigen is met het kiesrecht.... Door niet te stemmen
heb ik dus feitelijk naar analogie ook een strafbaar feit gepleegd, en ben
ik in feite daardoor eigenlijk al crimineel, en wat is de straf daarop....
Iemand niet laten stemmen.... ik heb de logica hiervan echt niet door....
Misschien is het ook een leuk idee om voor je verkiezingen uitschrijft een
onderzoekje onder alle Nederlanders naar de motieven om te gaan stemmen te
doen... dan ontnemen we daarna alle Nederlanders met ondemocratische
motieven het stemmen, en zodoende kunnen we D66 wellicht weer aan een paar
stemmen brengen.......

Paul