EU, Van Buitenen in de prullenbak

Arjan Stoffels chimera at STAD.DSL.NL
Wed Mar 17 02:54:08 CET 1999

>Heeft hij gelijk en zijn er al maatregelen genomen tegen hem (Van Buitenen,
AJS), dan dient
>automatisch eerherstel en teruggave van zijn baan te volgen.
>
>En daar heb ik nog geen europarlementarier over gehoord zoals je terecht
>opmerkt.

Op het Belgische journaal was gisteravond vlak na het aftreden van de
commissie (onder meer) Laurens Jan Brinkhorst te zien en horen, waar hij
woorden van deze strekking uitte. Het 'probleem' van Van Buitenen zat 'm
natuurlijk niet in wat hij zei maar dat hij het zei. Voor zover ik mij kan
herinneren is de reden voor de disciplinaire maatregel geweest dát hij naar
buiten is getreden. Het feit dat hij nu meer dan gelijk krijgt is een enorme
opsteker, maar verandert niets aan de grond van de maatregel.

Met vriendelijke groet,
Arjan Stoffels, Leiden
chimera at stad.dsl.nl