D66 in Amsterdam in problemen

jan van weerden j.s.van.weerden at FWN.RUG.NL
Fri Mar 12 19:38:53 CET 1999

Hein van Meeteren schreef Fri, 12 Mar 1999 19:06:14 +0100:

>Het is een dramatische en droevige illusie te denken dat je een partij
>`smoel kan geven' met het pleiten voor zero tolerance, harde
>politiemaatregelen,. M.E.-gesteunde bestuursdwang en meer van die law and
>order praatjes.
>
>Een partij krijgt smoel door bevlogenheid, helderheid, barmhartigheid en
>ook door een goede communicatie tussen vertegenwoordigers/bestuuders en
>achterban.

Het laatste onderschrijf ik.

Vwb de eerste alinea van Hein: je hoort, zou ik bijna zeggen, als
bestuurder zo elegant mogelijk resultaat te halen. Een principeel standpunt
is goed, maar een principiële route is onhandig, vaak contra-productief en
snijdt uiteindelijk vaak in eigen vlees.
Van een afstand bezien zou ik zeggen, dat je dan bij het uitsterfbeleid
uitkomt.

Besturen gaat van Au, maar als goed bestuurder zorg je ervoor, dat die pijn
bij de route wordt geleden en niet bij het standpunt.

jan van weerden