alcohol verkoop sportkantines etc.

Ariean van de Groep jvdgroep at WORLDONLINE.NL
Wed Jun 30 18:52:50 CEST 1999

Een belangrijk nadeel van dit voorstel betreft al de praktische (juridische)
uitvoerbaarheid. In mijn woonplaats beheert de gemeente een sporthal, maar
heeft het beheer over de kantine (in hetzelfde gebouw) verkocht aan een
ondernemer. Ik sprak deze ondernemer afgelopen week (na het sporten) en hij
zei mij dat hij niets te vrezen had van deze maatregel omdat 'zijn kantine'
op papier niets te maken heeft met de sporthal. Hij beheert in feite een
losstaand cafebedrijf dat zich toevallig binnen het sportcomplex bevindt. Ik
denk dat er meer kantines zijn waar dat zo geregeld is en anders zullen er
wel meer komen, als dat helpt om de regeling te ontduiken. Nou kan de
overheid daarmee wel rekening houden bij het formuleren van de wet, maar men
loopt dan wel het risico dat de kantine-beheerders collectief naar de
rechter stappen omdat men aan hun rechten komt. Dan krijg je misschien wel
hetzelfde gehaspel als met de varkensboeren. Maar misschien werkt het wel,
zie ook de taxichauffeurs...

Ariean van de Groep