AangaandeScientology-Spaink

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Wed Jun 30 17:49:05 CEST 1999

At 10:00 30-06-1999 Wednesday , Roeline Barkhuis wrote:

>Het tweede gedeelte is voor mij een raadsel. Zou je daar op deze lijst
>enige uitleg over kunnen geven?

>Met deze opmerking van jou heb ik nogal wat moeite, vandaar.

Is lastig. Komt erop neer dat op de open, ongemodereerde DB.NL lijst (er is
ook een db.nl participantenlijst die rustiger is, te rustig soms...) een
paar deelnemers  zitten die er hun levenstaak van schijnen te hebben
gemaakt elkaar en soms anderen het leven zuur te maken met onredelijke
op-de-man-spelerij (wie eens wil kijken: db-nl at dds.nl, aanmelden via
http://www.db.nl). Dit gaat al een tijdje zo, en elk verzoek van serieuze
lijst-deelnemers primair op de inhoud en minder (ik zeg het voozichtig) op
de persoon te spelen wordt genegeerd, sterker, vaak met een extra trap naar
de verzoeker beantwoord. Op mij werkte dat op een gegeven dermate
irriterend (met name toen ik beschuldigd werd van opzettelijke
auteursrechtsschendingen van Scientlogen, zie eerder bericht) dat ik deels
om didactische redenen deels uit een zwart soort humor een koekje van eigen
deeg meende te moeten bakken. Kinderachig wellicht, maar gezien de
geschiedenis van de db-nl lijst niet geheel onbegrijpelijk, zeg ik te
mijner verdediging. Dat zoiets uiteraard binnen de context van die lijst
moest en moet blijven spreekt vanzelf. Buiten de context van die lijst zijn
dit soort zinnen uiteraard onbegrijpelijk en geven ze een bijzonder raar
beeld van de schrijver. En dat is mijns inziens hetgeen vd Muijzenberg
beoogt: door de netiquette te breken en berichten van de ene lijst op een
andere lijst te plaatsen, dus uit hun omgeving en context te lichten,  a)
een andere lijst (D66) te betrekken bij deze onvruchtbare interacties en b)
mij schade te berokken. Ik betreur dit heel erg, en bied werkelijk mijn
excuses aan dat dit zo loopt.  Ik hoop van ganser harte dat we snel verder
kunnen gaan met onderwerpen die hier thuis horen: de toekomst van het
sociaal liberalisme in Nederland.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl