EO-jongerendag

Ariean van de Groep jvdgroep at WORLDONLINE.NL
Wed Jun 30 16:53:03 CEST 1999

Even terzijde, maar ik vraag me toch af waarom het sommige mensen zo
bevreemd dat een D66 lid de EO-jongerendag zou bezoeken. Kunnen D66 leden
geen christenen zijn (of andersom)? Oke, D66 is niet een partij met een
christelijke signatuur, maar (juist) christenen kunnen toch wel algemeen
democratische idealen koesteren? Je hoeft toch niet perse lid te zijn van
een 'belangenpartij' als CDA (voor christenen), VVD (voor de rijken) en in
mindere mate PvdA (voor de 'arbeiders')? Ik zou zeggen dat D66 zich
onderscheid van deze partijen (zou moeten onderscheiden?) en daarom geschikt
is voor iedereen die de democratie een warm hart toedraagt.

Maar, zoals gezegd, dit even terzijde de lopende discussies.

Ariean van de Groep