AW: Afdeling Cyberspace (HB uitwerken aub)

Marc-Jan Ahne MJAhne at KLUWER.NL
Wed Jun 30 13:40:26 CEST 1999

> ----------

Dit probleem is ook minder groot dan je denkt. Er zijn wat dat betreft geen
problemen omdat één afdeling een congresmotie in kan dienen, op het moment
dat deze door meerdere afdelingen wordt gesteund kan het zo zijn dat er
mensen zijn die dubbel gestemd hebben over het indienen, geen probleem lijkt
me want zonder de dubbele stem is de motie al ergens aangenomen en zal deze
dus ingediend worden. Bij de uiteindelijke besluitvorming is het one-man
one-vote principe weer aan de orde en bestaat de dubbele stem niet meer, in
mijn optiek: of je bent aanwezig op het congres en stemt daar, of je woont
het virtueel bij en stemt ook via Internet.

> Je kunt cyberspace ook zien als een aparte landelijke (mondiale)
> ruimte, zoals Joost Boermans dat voorstelt. Dat vind ik wel een fraaie
> gedachte, beter dan cyberspace de status van afdeling te geven.

Dat was ook de gedachte die ik had, deze lost in ieder geval een heleboel
problemen op omdat je dan ook niet te maken hebt met alle statutaire
voorwaarden waaraan een virtuele afdeling moet voldoen (je zou dan heel veel
moeten wijzigen, nu kun je gewoon een aanvulling maken op statuut en HR)

Marc-Jan