Brinkhorst en de boeren

Max Kok m.r.kok at HCCNET.NL
Wed Jun 30 07:44:09 CEST 1999

Beste Mark,

Ik heb hier al eens eerder de analogie getrokken tussen de m.i.
ondemocratische "sanering" van de WAO en de varkenssector.

Democratie is alleen een rechtvaardige staatsvorm als de meerderheid de
belangen van de minderheid niet uit het oog verliest.
Als die meerderheid via het staatsmonopolie het zich gaat permitteren
varkensboeren de nek om te draaien, WAO-ers de bijstand in te jagen of noem
de voorbeelden maar op, zonder dat de slachtoffers van dat beleid door die
meerderheid schadeloos worden gesteld uit de voordelen die die meerderheid
van dat beleid heeft, vind ik dat er sprake is van een verwerpelijke vorm
van uitbuiting i.p.v. democratie. Brinkhorst lijkt precies de verkeerde kant
op te gaan (meer de lijn v. Aartsen dan Apotheker).

Met vriendelijke groet,

Max Kok