Crisis over Twentestad?

mjahne at WXS.NL mjahne at WXS.NL
Tue Jun 29 11:11:50 CEST 1999

Cathja schreef:
>In het regeer-accoord staat dat Twentestad "in principe"
>gevormd zal worden.

Sterker nog: in het regeerakkoord wordt Twentestad helemaal niet
genoemd, het staat er gewoon niet in.

>Door die twee woorden acht D66 zich niet gebonden en de rest
>vindt het wel bindend.
>Overigens klopt wat Chido zegt, wij zijn niet voor. Maar de
>ellende is dat het nu lijkt of wij hetzelfde doen als wiegel.
>Cathja Maas

En daar heeft de pers ook een rol in, en op dat punt ben ik het
met een van je eerdere mails niet eens. De slechte publiciteit
ligt natuurlijk voor een groot gedeelte aan de partij, we gaan
slecht om met macht, we weten nauwelijks wat onze kiezers
belangrijk vinden en als we dat al wel weten doen we er veel te
weinig mee. Maar ook de pers kun je een verwijt maken, binnen 5
minuten had ik de tekst van het regeerakkoord op mijn scherm,
daar valt dus te lezen (juist niet dus) dat er over Twentestad
niets expliciet is afgesproken, waar dat voor een aantal andere
steden wel he geval is. Dit is iets wat je PvdA en VVD voor de
voeten kunt werpen, het is ook een taak van de pers om
kamerleden te vertellen dat ze onzin uit staan te kramen.

Groetjes

Marc-Jan