Zielepieten of domkoppen?

henk vreekamp w.j.vreekampdouwes at POBOX.RUU.NL
Mon Jun 28 23:36:50 CEST 1999

Beste lijsters en spreeuwen,

Dat schiet me toch even in het verkeerde keelgat: iemand die zich vervreemd
acht van D66 omdat hij kennelijk niet 'politiek correct' is volgens
'D66-normen' inzake Kosovo. En dan ook die internet-professor waarvan we
niks meer horen sinds de Gek Milo terugweek. Schamen onze zielepieten zich
dan niet?

- Als elitist en ouderwets pacifist je niks aantrekken van vox populi?

- Als Samaritanist verdrevenen automatisch gelijkstellen aan als politiek
vluchteling vermomde illegale arbeidsimmigranten. En maar lullen over
(electronische) referenda - zolang die natuurlijk 'politiek correcte'
uitslagen geven.

Bah, wat een domkoppen - om geen krachtterm te bezigen.

Heel aardig vond ik vanavond de opiniepagina van NRC Handelsblad waar een
redacteur een overzichtje geeft van de columnisten als Hofland en
deskundologen, waaronder D66-er Rob van Wijk, die allemaal misgrepen qua
standpunt en persoonlijk commentaar. Wij onthouden hun namen en vergeten hun
commentaren...

Henk Vreekamp, Utrecht